يني‌شاپ؛ فقط کالاي اصلي

يني‌شاپ اصالت همه‌ي کالاهاي خود را تضمين و تمامي آن‌ها را با گارانتي اصلي و معتبر عرضه مي‌کند. از آنجا که يني‌شاپ براي تامين کالاهاي ارائه شده در وب سايت، تنها با شرکت‌هاي معتبر و واردکنندگان رسمي و قانوني همکاري مي‌کند، مشتريان مي‌توانند مطمئن باشند که کالاي داراي هولوگرام و برچسب معتبر که هيچگونه دخل و تصرفي در آن صورت نگرفته و از مجاري قانوني وارد کشور شده است، را از يني‌شاپ خريداري مي‌کنند.

شرکت‌هايي که داراي شرايط لازم براي واردات رسمي نيستند و يا مجوز نمايندگي رسمي ندارند امکان واردات کالا را ندارند و فعاليت آنها غيرقانوني محسوب مي‌شود. ذکر اين نکته در اينجا لازم است که کشور سازنده روي اصالت کالا تاثيري ندارد و اين برند معتبر است که کيفيت کالا را تعيين مي‏‌کند. براي نمونه در حال حاضر بسياري از کالاهاي موجود در بازار ايران و ساير کشورها ساخت چين هستند و تنها به دليل خط توليد ارزان‏‌تر است که در اين کشور توليد شده‌اند.

 

گارانتي اصلي چيست؟

شرکت‌هايي که از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان واردکنندگان قانوني در کشور فعاليت مي‌کنند و اسامي آنها در سايت اين وزارتخانه ذکر شده بايد گارانتي و خدمات پس از فروش نيز ارائه ‌کنند، بنابراين گارانتي‌ اينگونه شرکت‌ها، گارانتي‌ معتبر محسوب مي‌شود. به اين ترتيب مشترياني که گارانتي‌هاي بي‌نام و نشان آنها را سردرگم کرده است، مي‌توانند گارانتي‌هاي معتبر را از نامعتبر شناسايي کنند. تمامي محصولات ارائه شده در وب سايت يني‌شاپ توسط نمايندگان رسمي آن برند در ايران گارانتي شده‌اند و با اخذ مجوزهاي لازم، از مبادي قانوني وارد کشور شده‌اند. لازم به ذکر است کليه کالاهاي مشمول گارانتي پس از تحويل به خريدار در صورتي که با هر گونه ايراد و اشکال اعم از نرم‌افزاري و سخت‌افزاري و ساير موارد مواجه شوند، بررسي مساله در حوزه صلاحيت شرکت گارانتي کننده مربوطه است و يني‌شاپ هيچگونه مسئوليتي نسبت به مشکلات مزبور نخواهد داشت.

بنابراين کليه‌ي کالاهايي که در يني‌شاپ عرضه مي‌شوند اصلي هستند و به هيچ عنوان کالاي کار کرده و يا غير اصلي در سايت يني‌شاپ به فروش نمي‌رسد. از اين رو است که يني‌شاپ اصل بودن همه محصولات موجود در وب سايت خود را تضمين مي‌کند.

 

شرايط بازگرداندن کالا

اگر کالاي خريداري شده، ايراد يا اشکال فني داشته باشد.

اشکال و يا ايراد فني بايد حداکثر تا 3روز کاري پس از دريافت کالا، به يني‌شاپ اطلاع داده شود تا مشکل شما در سيستم ثبت و هماهنگي‌هاي لازم جهت فرستادن کالا به يني شاپ صورت گيرد.

لازم است کارتن و جعبه اصلي محصولات تا پايان 3روز مهلت استفاده، نگهداري شود و از دور ريختن آن جداً خودداري شود.

استفاده از اين سرويس تنها در صورتي امکان‌پذير است که کالا در کارتن يا جعبه اصلي خود به يني شاپ بازگردانده شود.

برچسب زدن يا نوشتن توضيحات، آدرس يا هر مورد ديگري روي کارتن يا جعبه اصلي کالا و يا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بين خواهد برد.

اين سرويس اشکال‏‏‌هاي فني و ظاهري (شکستگي، خط و خش و مانند آن روي بدنه کالا) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ايجاد شود، را شامل نمي‏‏‌شود.

استفاده نادرست پس از تحويل کالا مواردي مانند حمل و نقل و جابجايي، نصب و راه‌اندازي، تنظيمات، کاربرد غيرمعمول، نگهداري و استفاده‌ي غير و متفاوت با توصيه سازنده کالا (قيد شده در دفترچه راهنماي کالا) را شامل مي‌شود.

 

اگر کالاي خريداري شده از نظر مشخصات يا ظاهر فيزيکي با اطلاعات وب سايت مغايرت داشته باشد.

وجود مغايرت، بايد حداکثر طي 24 ساعت کاري پس از دريافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش يني‌شاپ از طريق تلفن، ايميل يا مراجعه حضوري اطلاع داده شود.

اگر مغايرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ يا مشخصات درج شده روي بدنه، بايد کالا در شرايط اوليه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.

در صورتي که امکان تشخيص مغايرت بدون باز کردن بسته‌بندي وجود دارد، امکان رسيدگي به درخواست مشتري در صورتي ممکن است که کالا از حالت اورجينال يا بسته‌بندي اصلي و اوليه خود خارج نشده باشد.

در صورتي که امکان تشخيص مغايرت تنها با باز کردن بسته‌بندي ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلي محصولات نگهداري شود و از دور ريختن آن جداً خودداري شود.

استفاده از اين سرويس تنها در صورتي امکان‌پذير است که کالا در کارتن يا جعبه اصلي خود به يني‌شاپ بازگردانده شود. برچسب زدن يا نوشتن توضيحات، آدرس يا هر مورد ديگري روي کارتن يا جعبه اصلي کالا و يا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بين خواهد برد.

 

اگر در اثر حمل و نقل، آسيب ديدگي ايجاد شده باشد.

اکيداً توصيه مي‌شود سلامت فيزيکي و ظاهري کالاهاي دريافتي خود را در حضور همکاران تحويل سفارش چک نمائيد و در صورت مشاهده آسيب يا ايراد فيزيکي از دريافت سفارش اجتناب نموده و در اولين فرصت از طريق تلفن 35256456-041 يا ارسال ايميل از طريق صفحه «تماس با ما» اين موارد را به خدمات پس از فروش يني‌شاپ اطلاع دهيد.

با توجه به بسته‌بندي ايمن و استاندارد همه مرسولات و تحويل به هر يک از شرکت‏‏‌هاي حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به اين معني است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحويل به عهده شرکت حمل و نقل است و يني‌شاپ تنها در صورت تاييد شرکت حمل کننده سفارش و در راستاي تسهيل امور پيگيري، خسارت را جبران مي‌‏کند.

 

اگر مشتري از خريد خود منصرف شود.

اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، بايد هر چه سريع‏‌تر به واحد پيگيري سفارشات يني‌شاپ (شماره تلفن35256456-041) اطلاع داده شود.

اگر پس از دريافت کالا مشتري از خريد خود منصرف شود، حداکثر تا 3روز کاري‏، بايد انصراف خود را به واحد خدمات پس از فروش اطلاع دهد.

در اين حالت، برگرداندن کالا پس از تاييد کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتي امکان‌پذير است که در شرايط اوليه خود (پلمپ) باشد و از آن استفاده نشده باشد. لازم است کالا به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن ارسال شود. همچنين اگر کالا به‌ همراه هديه فروخته شده باشد، بازگرداندن هديه همراه آن نيز الزامي است.

لطفاً توجه داشته باشيد که هرگونه تغيير در شرايط اوليه کالا، حتي در بسته‌بندي امکان استفاده از اين سرويس را از بين خواهد برد. همچنين در صورت انصراف از خريد، ارسال کالا به عهده مشتري خواهد بود.

 

نحوه‌ي ارسال کالا به يني‌شاپ

لطفاً قبل از هر اقدامي با کارشناسان پشتيباني خدمات پس از فروش تماس بگيريد.

از ارسال کالا بدون هماهنگي با خدمات پس از فروش يني شاپ جداً، خودداري نمائيد.

براي ارسال، بايد کالا در جعبه يا کارتن اصلي خود به ‏خوبي بسته‌بندي شود و لوازم جانبي و همه اقلام همراه مانند کابل، ريموت، باطري، دفترچه راهنما، کارت گارانتي، کارت بيمه، بند و قطعات بسته‌بندي به همراه کالاي اصلي ارسال شود.

برچسب زدن يا نوشتن توضيحات، آدرس يا هر مورد ديگري روي کارتن يا جعبه اصلي کالا و يا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بين خواهد برد. (در صورت لزوم، توضيحات خود را پشت فاکتور خريد يا قطعه کاغذ جداگانه‌اي بنويسيد.)

فاکتور همراه کالا ارسال شود و پشت آن مشکل را بنويسيد. درصورت ارسال با پست پيشتاز، رسيد پستي را نيز به فاکتور منگنه کنيد.

اگر کالا هديه بوده و فاکتور به درخواست خريدار، همراه سفارش ارسال نشده باشد، از پيش فاکتور ايميل شده، پرينت بگيريد يا اينکه کد سفارش و مشخصات خريد خود را روي کاغذ جداگانه‌اي بنويسيد.

اگر کالا داراي رمز عبور (Password)، آي‌دي، اپل آي‌دي (id) يا الگو (pattern) است، لازم است توسط مشتري برداشته شود، تا کارشناسان يني‌شاپ امکان تست آن را داشته باشند.

در صورتي که ساکن ساير شهرها هستيد، براي بازگرداندن کالا از پست پيشتاز استفاده کنيد. لازم به ذکر است که هزينه‌هاي بازگرداندن کالا به غير از پست پيشتاز به عهده مشتري مي‌باشد و شرکت تعهدي در قبال اين هزينه‌ها ندارد. ولي هزينه پست پيشتاز با ارائه فاکتور و قبض شرکت پست بر اساس تعرفه‌هاي شرکت پست و طبق قوانين و دستورالعمل‌هاي شرکت، پس از تاييد خدمات پس از فروش به حساب مشتري واريز مي‌شود.

از آنجا که واريز هزينه ارسال، منوط به دريافت رسيد پستي است، براي اطمينان رسيد را به فاکتور منگنه و همراه بسته ارسال کنيد.

اگر ساکن تبريز هستيد، براي هماهنگي ارسال پيک براي تحويل گرفتن کالا، با يني‌شاپ تماس بگيريد.

از نوشتن آدرس روي جعبه يا کارتن اصلي کالا جداً خودداري کنيد و در صورت لزوم جعبه اصلي محصول را درون کارتن ديگري گذاشته آن را ارسال کنيد.

- بسته خود را به آدرس زير ارسال کنيد.

استان آذربايجان شرقي - شهر تبريز - خيابان امام خميني (ره) - بازار ابريشم - پلاک 17.

 

محاسبه هزينه ارسال

اگر ايراد فني، وجود مغايرت فني يا فيزيکي يا آسيب ديدگي ظاهري، به تاييد کارشناسان خدمات پس از فروش يني‌شاپ برسد، هزينه‌هاي ارسال به عهده يني‌شاپ است.

براي واريز هزينه پست به حساب مشتري، قبض پستي با مهر شرکت پست بايد همراه کالا به شرکت يني‌شاپ ارسال شود.

در صورت انصراف از خريد، يا تاييد نشدن ايراد يا مغايرت توسط کارشناسان يني‌شاپ، هزينه ارسال و دريافت مجدد کالا به عهده مشتري خواهد بود.

 

روند رسيدگي به درخواست مشتري پس از رسيدن و دريافت کالا توسط خدمات پس از فروش

کارشناسان خدمات پس از فروش يني‌شاپ ايرادهاي اعلام شده توسط مشتري را بررسي و کنترل مي‌‏کنند. اگر ايراد، مغايرت يا آسيب‌ديدگي توسط کارشناسان يني‌شاپ تاييد شود کالا تعويض خواهد شد و يا مشتري مي‌تواند کالاي خود را با مدل ديگري جايگزين کند.

لازم به ذکر است که تعويض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسيدگي و طي مراحل تست کارشناسي و اقدامات لازم براي تعويض کالا، موجودي آن به اتمام برسد؛ يني‌شاپ بنابه انتخاب مشتري کالاي ديگري را ارسال مي‌کند و يا وجه کالاي مرجوعي را به حساب مشتري واريز مي‌کند. بديهي است که در صورت انتخاب کالاي ديگر، تفاوت قيمت کالاي جديد با کالاي مرجوعي (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسويه مي‌شود. براي کالاي گران‌تر، مشتري تفاوت را پرداخت مي‌کند و براي کالاي ارزان‌تر يني شاپ تفاوت را به حساب مشتري واريز مي‌کند.

اتمام موجودي کالا و يا تغييرات قيمت کالا در مراحل تعويض و مرجوعي به هيچ عنوان حقي را براي مشتري ايجاد نمي‌کند و يني‌شاپ در قبال تهيه همان کالا و يا تغييرات قيمت کالا هيچ‌گونه تعهدي نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا - درج شده در فاکتور - به مشتري را مي‌پذيرد.

پس از دريافت و پذيرش کالا توسط يني‌شاپ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتري، تست و اعلام نظر نهايي کارشناسان خدمات پس از فروش، به طور ميانگين 48 ساعت کاري زمان خواهد برد.

کارشناسان فني خدمات پس از فروش براي تست محصولات، ملزم به رعايت استانداردها و دستورالعمل‌ها و رويه‌هاي ابلاغ شده توسط شرکت‌هاي توليد کننده و يا نمايندگي‌هاي مجاز محصولات و کالاهاي ارائه شده در سايت يني‌شاپ هستند، لذا عليرغم تصور آن‌که تست کالا (حتي براي ايرادهاي خيلي آشکار) مي‌تواند خيلي سريع انجام شود، ولي در عمل رعايت رويه‌هاي تست زمان‌بر مي‌باشد و در مواردي نياز به هماهنگي با نمايندگي‌هاي مجاز آن کالا دارد. به همين علت زمان اعلام نظر کارشناسي براي تعويض کالا به طور ميانگين 48 ساعت کاري در نظر گرفته شده است، ولي خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسي را افزايش داده در کوتاه‌ترين زمان ممکن به نياز مشتريان محترم پاسخ دهد.

از هنگامي که وضعيت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نياز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا 48 ساعت کاري مبلغ به حساب مشتري واريز خواهد شد.

ملاک عمل و اقدام شرکت، نظر کارشناسان فني پشتيباني و خدمات پس از فروش يني‌شاپ است